Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zors nieuwe kastjes kweek: ​​​​​​​2 x Torpedo + 2 x cash express - HPS 

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Succes met de nieuwe ronde Zors

Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Dankuwel!

Ook gevonden succes , proefdraai goe gelukt, want tzat omgekeerd lol, chance dat je dat gevonden hebt. Subke!
    Ganja always does the trick.

Comment

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Haha, dankuwel! Wees welkom!

Zo jij bent flink aan het klussen geweest
    Ben even door je knutselverslag gegaan.
    Mooie kweekruimte heb je gemaakt!

Zijn de zaden al binnen ?

Alvast veel succes deze ronde!
    ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

Comment

• Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Dankuwel...wel ik ging net de volgende update doen. Zaden zitten net in de koffiefilter

En we zijn vertrokken!

Nog net dit jaar gestart dus met een beetje geluk worden dit nieuwsjaarsdames

Ontkiemen:

De zaadjes tussen een vochtige koffiefilter en in gripzakjes in de voorgroeikast gehangen.

Heb van elke soort een "reserve" bij gedaan indien er iets niet uitkomt.

De 9cm potjes gevuld met ingewaterde zaai en stekengrond.
    Water om in te wateren was PH6.

In de kast wordt het max 30 graden. Ik kijk wat het doet met de planten erin. Nu, ik zal ook nog voor een andere meter kijken die ook data bijhoud. Zo weet ik tenminste hoe lang die 30 graden duurt.
    Indien het echt slecht gaat, gaat de 250w erin...liever niet maar we zien wel.
    Feit is wel dat ik de bodem redelijk constant tussen de 20-23 graden kan houden wat al een hele geruststelling is. min in de kast zelf is ong 17 graden, wat al veel beter is dan de vroegere 12-13 graden.

Attached Files

Comment

Even temperatuur checken met 250w.
      indien dit veel scheelt ga ik kijken om een grotere inlaat of activitieve inlaat te maken.
      Attached Files

Comment

• Badjeharry
        Badjeharry commented
        Editing a comment
        Zors voor de inlaat moet je volgens mij 3x de diameter nemen van de uitlaat,heb dit ergens gelezen maar hou je mij er niet aan.

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Deze is qua oppervlakte alleszins ruim genoeg maar aangezien ik de bak erin gemaakt heb moet de lucht van lager komen...ik probeer eerst even met de 250 en dan terug met de 400 met dan een 150m3 afzuiger die ik nog liggen heb even naar de inlaat te laten blazen...eens kijken wat het geeft

Met 250 w gaat het naar 26,3 graden...
      al beter natuurlijk maar ik wil toch met de 400 w kweken.
      Nu even als test een ventilator en een kacheltje (op koude stand uiteraard) laten blazen op de inlaat...
      Ik kijk even wat het geeft.

Indien dit laatste lukt zal ik kijken voor een actieve inlaat.
      Attached Files

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik ging van 400 watt naar 600 watt. En ik merk een duidelijk temperatuur verschil. En ik merk hoe groter de planten hoe meer warmte. Heb een 500m3 softbox die staat aardig te pompen soms. En als aanrader ik heb de 5 stappen fan controller van cli-mate. En dat ding regelt perfect de temperatuur. Geen gezeur met maximaal En minimaal afstellen als het weer buiten anders word. En hij kan ook langzamer draaien merkte ik.

Test met 400 w lamp en ventilator aan de inlaat.
      max 28 dus is al beter dan 30.
      Ik zal dus kijken om een actieve inlaat te maken en deze enkel aansturen tijdens de licht periode.
      Lamp uit = active inlaat ventilator uit.

Ik heb nog een afzuigertje liggen van een oude kweektent. 190m3 is zo'n ding.. Ik heb een 250m3 softbox als afzuiger.
      Ik vraag me ook af als ik de bestaande passieve inlaat dan moet dicht doen als ik bv de actieve inlaat iets hoger in de kast laat uitkomen.
      Attached Files
      Last edited by Zors; 31 December 2021, 17:02.

Comment

...denk het warmteprobleem onder controle te hebben... wordt nu zo'n 26 graden

Wel beetje meer lawaai maar daar kunnen we nog een mouw aan passen.

Ook nog wat degelijker monteren uiteraard.
        Attached Files

Comment

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Het kan veel verschil maken in lawaai als je zorgt voor minder (scherpe) hoeken, de afvoerdarm lijkt bijna geblokkeerd erdoor of dat lijkt toch zo.

• Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Ligt er idd wat ongelukkig bij, sowieso naar capaciteit toe ook niet goed...morgen wordt dit aangepast. Kast wat verschuiven...weegt wel wat met dat zand erin 😂

27,2...hoger gaat hij voorlopig niet en dit terwijl het buiten 16 graden is...even wat getest om geluid weg te krijgen en dit zal wel lukken. Eens een deftig kastje maken voor rond de afzuiger en we zijn vertrokken.
        Attached Files

Comment

Goed bezig hoor, ziet er strak uit, gebruik jij alleen een bloeibulb? En welke mag dat dan zijn.

Comment

• Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Dankuwel, idd gewoon een bloeibulb...ik kijk straks even, wat ik wel weet is dat de lamp zo'n 17 Euro gekost heeft.

Net 6 ontkiemde zaadjes in potjes gestoken. Morgen zien we wel
          Attached Files

Comment

Voorlopig nog geen teken van leven...
            Even geduld.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

Comment

Kunichika bij deze een foto van de bulb...was het gisteren even vergeten... excuses. Merk is sylvania
              Attached Files

Comment

Even vergeten dat ik nog zoiets liggen had...dus ze er dan maar in gezet.
                Attached Files

Comment

Morgen grote potten inwateren. Zo kunnen ze al op temperatuur komen met de bodemverwarming aan in de kast.
                  Dit zou ik deze keer met powerroots doen. Iets wat ik de eerste keer meegaf met de eerste waterbeurten maar aangezien ik nu inwater zoals het hoort krijgen ze de eerste weken geen water dus ook geen powerroots. Dit zou enzymen bevatten die het bodemleven stimuleren. Ook de kast wat opschuiven, is redelijk zwaar met het zand erin dus heb even hulp nodig , en de afzuiger slang mooi recht hangen. Laatste verlofdag nog wat werk voor de boeg dus
                  Attached Files

Comment

Bezig...
                  X